📰 Title: | Spring - Spring Tanks | 🕹️ / 🛠️ Type: | Game |
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🗃️ Genre: | Strategy | 👁️ Visual: | 3D |
🏷️ Category: | Strategy ➤ Top-Down Fight of Units ➤ Spring, TA, ... | 🏝️ Perspective: | Third person |
🔖 Tags: | Sports; Football; Tanks; Spring engine; Sci-fi; Funny | ⏱️ Pacing: | Real Time |
🐣️ Approx. start: | 👫️ Played: | Single & Multi | |
🐓️ Latest: | 2013-06-21 | 🚦 Status: | 04. Released (status) |
📍️ Version: | RC 6.1 | ❤️ Like it: | 9. ⏳️ |
🏛️ License type: | 🕊️ Libre | 🎀️ Quality: | 7. ⏳️ |
🏛️ License: | CC BY-SA 3.0 & (SIL Open Font, GPL-2+, Public Domain, ...) | ✨️ (temporary): | |
🐛️ Created: | 2011-12-11 | 🐜️ Updated: | 2024-06-22 |
📦️ Package name: | ..... 📦️ Arch: | ||
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📄️ Source: | ..... 📦️ RPM: | ||
⚙️ Generic binary: | ..... 📦️ Deb: | ||
🌍️ Browser version: | ..... 📦️ AppImage: | ||
📱️ PDA support: | ..... 📦️ Flatpak: | ||
✨️ Not use: | ..... 📦️ Snap: |
📰 What's new?: | 👻️ Temporary: | ||
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💡 Lights on: | 🎨️ Significant improvement: | ||
👔️ Already shown: | 💭️ New version published (to be updated): | ||
🎖️ This work: | 🚧️ Some work remains to be done: | ||
👫️ Contrib.: | goupildb & Louis | 🦺️ Work in progress: | |
🎰️ ID: | 12954 |
📜️[en]: | Capture the Flag with Tanks. How cool is that? So cool that there is a comic about it. Each player starts with a squad of tanks, a base and two flags. Outmanouver the enemy and pick up his flags by touching them with a unit and carry them to your base to score. Defend your own flags. The player or team with the highest score after a set timelimit wins. | 📜️[fr]: | Un jeu de capture du drapeau avec des tanks, un mélange de jeu de stratégie avec des éléments de FPS et de sport tel que le football |
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🎲️ Gameplay: (202xxx♺), (202xxx♺), [fr](202xxx♺),
🏡️ Website & videos
[Homepage] [Dev site] [Features/About] [Screenshots] [Videos t(202xxx♺) g(202xxx♺) g(202xxx♺)] [WIKI] [FAQ] [RSS] [Changelog 1 2 3]
💰 Commercial
• (empty)
🍩️ Resources
• Download the game (Not necessarily the latest version): [SpringFiles]
• Other resources (maps, ...):
- Other resources (maps, ...): see "Resources - Spring" in this database.
- Recommended maps: [Desert Cliffs - 1v1] [Aquatic Divide - 1v1] [Eye_Of_Horus_v2 - 1v1, 3ffa, 4ffa, 2v2] [Saltrock Colony - 1v1, 3ffa] [Canyon Crossing - 1v1, 3ffa, 4ffa, 2v2] [Into Battle - 1v1] [Castles - 1v1, 3ffa, 4ffa, 2v2] [Mount Dustmore v3 - 1v1, 3ffa, 4ffa, 2v2]
🛠️ Technical informations
🦣️ Social
Devs (knorke [en]): [Site 1 2] [Chat] [mastodon] [PeerTube] [YouTube] [PressKit] [Interview 1(202xxx) 2(202xxx)]
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🕶️
📚️ Name is a
📜️ "blabla" 📜️
Spring Tanks started as an experiment but is slowly evolving into a complete game. As it is still being worked on, it is a bit rough around the edges but playable.
Gameplay Description:
Capture the Flag with Tanks. How cool is that? So cool that there is a comic about it.
Each player starts with a squad of tanks, a base and two flags.
Outmanouver the enemy and pick up his flags by touching them with a unit and carry them to your base to score. Defend your own flags.
The player or team with the highest score after a set timelimit wins.
One could say the gameplay is a strategy game mixed with elements from first person shooters and sports like football.
Squad System & Wave Respawn:
Every 30 seconds all destroyed units are respawned.
The respawn timer is shown as a countdown and progress bar in the top right corner. You can not get more units than your initial squad.
Un jeu de capture du drapeau avec des tanks, par knorke (avec certains contenus du studio Wildfire Games, de KaiserJ, Forbording Angel, Conflict Terra, zwzsg).
Il utilise le moteur Spring.
Spring - [mod Spring Tanks] est un jeu de capture du drapeau mono (IA) et multijoueur avec des tanks, un mélange de jeu de stratégie avec des éléments de FPS et de sport tel que le football.
Le jeu est possible contre une IA néanmoins les auteurs précisent qu'elle n'est pas très forte.
Chaque joueur démarre avec une escouade de tanks, une base et 2 drapeaux. Déjouez les manœuvre de l'adversaire et ramassez ses drapeaux en les touchant avec une unité puis rapportez-les à votre base pour marquer. Défendez votre propre drapeau contre les tentatives adverses.
Le joueur ou l'équipe ayant le plus haut score après un temps déterminé remporte le jeu.
Toutes les 30 secondes l'ensemble des unités détruites sont régénérées. Le temps de régénération est affiché en compte à rebours sous la forme d'une barre de progression en haut à droite de l'interface. Vous ne pouvez obtenir davantage d'unités que votre effectif initial.
Il est précisé sur le site que le jeu ne fonctionne pour l'instant qu'avec les versions de Spring antérieures à la 84.0.
▸ Installation principale :
Comme pour tous les jeux utilisant le moteur de Spring, il est nécessaire d'installer :
• le moteur Spring (suivez les instructions de la fiche Spring du Bottin, en dépôts, la 1ère installation nécessite une petite phase d'initialisation des répertoires, mais c'est rapide),
• une ou plusieurs cartes (au format ".sd7", à copier dans ~/.config/spring/maps). Sur la fiche "Spring - [Ressources]" nous en listons quelques-unes, classées par thème),
• ce jeu (voir la section "Resources", livrable au format .sdz, copiez-le dans le répertoire ~/.config/spring/games/)
Cartes conseillées :
• Attention, il est précisé sur le Wiki du jeu que seules les cartes listées ci-dessus (section "Ressources") sont supportées (sur d'autres cartes les unités seront éliminées dès le démarrage).
🚀️ LANCEMENT DU JEU
Si vous avez installé spring via les dépôts Debian, en console lancez : $ spring
⌨️🖱️🎮️ CONTRÔLES:
hotkeys specific to Spring Tanks:
v select units carrying a flag
b send unit to home base
esc single player only: open/close the Spring Tanks single player menu
Usefull default hotkeys, regular Spring players will not need to read this. Most important are:
return/enter chat
tab toggle complete map view (zooms out to show complete map)
s stop. selected unit stops shoting and moving.
shift+clicking make waypoints
f fight: while traveling to destination, unit will engage all enemies on its path
a attack / shot ground
crtl+d blew up selected unit (ie if stuck)
c cockpit view: controll the unit in (buggy) first person mode
ctrl+z select all units of the same type as current selection
p patrol. set up waypoints for a patrol route that the unit will circle on
shif+esc bring up exit menu
F6 sound on/off
pause pause the game. its the key next to print & scroll lock.