Open Dynamics Engine - Le Bottin des Jeux Linux

Open Dynamics Engine

🗃️ Specifications

📰 Title: Open Dynamics Engine 🕹️ / 🛠️ Type: Tool
🗃️ Genre: Development 🚦 Status:
🏷️ Category: Development ➤ Engine ➤ Physics engine 🍥️ Name: libode-dev
🔖 Tags: 📦️ Arch:
🐣️ Approx. start: 🍥️ On Deb repo: ✓
🐤️ Latest: 2014-11-17 📦️ Deb: ✓
📍️ Version: Latest : 0.13.1 / Dev : 40886d3 📦️ RPM:
🏛️ License type: FOSS/Libre 📦️ AppImage:
🏛️ License: LGPL-2.1+ | BSD 📦️ Snap:
🏝️ Perspective: Third person 📦️ Flatpak:
👁️ Visual: 2D & 3D ⚙️ Generic bin.: ✓
⏱️ Pacing: Real Time 📄️ Source: ✓
👫️ Played: Single 🌍️ Browser-based:
🎖️ This record: 5 stars 📱️ PDA support:
🎖️ Game design: 👫️ Contrib.: Goupil & Louis
🎰️ ID: 14483 🐛️ Created: 2014-12-06
🐜️ Updated: 2021-02-27

📖️ Summary

[fr]: Une bibliothèque très performante pour la simulation de la dynamique des corps rigides [en]: An open source, high performance library for simulating rigid body dynamics

🎥️ Videos

🕹️ Gameplay [en] / [en] / [fr] : (202xxx), (202xxx), (202xxx),

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Source of this Entry:

📕 Description [fr]

Une bibliothèque très performante pour la simulation de la dynamique des corps rigides, par l'Open Dynamics Engine Team (initié par Russell Smith).

Open Dynamics Engine (ODE) est une bibliothèque très performante pour la simulation de la dynamique des corps rigides. Elle est complète, stable, mature et indépendante de toute plateforme avec une API facile à utiliser en C / C ++.
Elle dispose d'un système avancé de types de jonctions et une détection de collision avec frottement intégré. ODE est utile pour simuler des véhicules, des objets dans des environnements de réalité virtuelle et des créatures virtuelles. Elle est actuellement utilisée dans de nombreux jeux informatiques, des outils de création 3D et des outils de simulation.

📕 Description [en]

ODE is an open source, high performance library for simulating rigid body dynamics.
It is fully featured, stable, mature and platform independent with an easy to use C/C++ API. It has advanced joint types and integrated collision detection with friction. ODE is useful for simulating vehicles, objects in virtual reality environments and virtual creatures. It is currently used in many computer games, 3D authoring tools and simulation tools.