How We Know We're Alive - Le Bottin des Jeux Linux

How We Know We're Alive

🗃️ Specifications

📰 Title: How We Know We're Alive 🕹️ / 🛠️ Type: Game
🗃️ Genre: Adventure & Action 🚦 Status:
🏷️ Category: Adventure & Action ➤ Classical ➤ Criminal investigation 🍥️ Name:
🔖 Tags: Adventure; Story-driven; Unity engine; Female Protagonist; Weather; Pixel Art; Atmospheric; Choices Matter; Keyboard; Mouse 📦️ Arch:
🐣️ Approx. start: 2018-09-21 🍥️ On Deb repo:
🐤️ Latest: 2021-05-01 📦️ Deb:
📍️ Version: Latest : - / Dev : 📦️ RPM:
🏛️ License type: Free/Free price 📦️ AppImage:
🏛️ License: Free (Name your own price) 📦️ Snap:
🏝️ Perspective: Side view 📦️ Flatpak:
👁️ Visual: 2D ⚙️ Generic bin.: ✓
⏱️ Pacing: Point and Click 📄️ Source:
👫️ Played: Single 🌍️ Browser-based:
🎖️ This record: 5 stars 📱️ PDA support:
🎖️ Game design: 👫️ Contrib.: Goupil
🎰️ ID: 16071 🐛️ Created: 2021-07-05
🐜️ Updated: 2021-07-17

📖️ Summary

[fr]: Un pointer-et-cliquer mélancolique, narratif et mystérieux, prenant place dans la ceinture biblique de la Suède (région où les Chrétiens sont plus nombreux). Sara, une écrivain en devenir, rentre chez elle pour enquêter sur le destin tragique de sa meilleure amie, après avoir été absente pendant 10 ans. Elle rencontrera de vieux amis et ennemis et tentera de reconstituer le mystère de ce qui s'est passé. Comme dans la vie, ses paroles auront un impact invisible sur les choses et tout n'est pas forcément ce qu'il semble. Qui dit la vérité et pourra-t-elle faire la différence ? [en]: A melancholic, narrative and mysterious point-and-click game set in the Bible belt of Sweden (a region where Christians are more numerous). Sara, an aspiring writer, returns home to investigate the tragic fate of her best friend, after being away for 10 years. She will meet old friends and enemies and try to piece together the mystery of what happened. As in life, her words will have an unseen impact on things and not everything is what it seems. Who is telling the truth and will she be able to make a difference?

🎥️ Videos

🕵️ Qu'en pensent-ils (revue) / What they think about (review) :


🕹️ Gameplay : (202xxx), (202xxx), (202xxx),

🕸️ Links

🏡️ Website & videos
[Homepage] [Dev site] [Features/About] [Screenshots] [Videos t(202xxx) ts(202xxx) gd(202xxx) gu(202xxx) id(202xxx) r(202xxx) lp(202xxx) ht(202xxx) g(202xxx) g(202xxx) g(202xxx) g(202xxx) g(202xxx) g(202xxx) g[fr](202xxx) g[de](202xxx) g[ru](202xxx) g[pl](202xxx) g[cz](202xxx) g[sp](202xxx) g[pt](202xxx) g[it](202xxx) g[tr](202xxx)] [WIKI] [FAQ] [RSS] [Changelog 1 2 3]

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🍩️ Resources
(empty) :
🛠️ Technical informations
[Open Hub] [PCGamingWiki] [MobyGames] [reddit]

🐘 Social
Devs (Motvind Studios [fr] [en]) : [Site 1 2] [Chat] [mastodon] [twitter] [PeerTube] [YouTube] [Interview 1 2]
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🐝️ Related
[Wikipedia (Bible Belt (Sweden)) [fr] [en] [de]]

📦️ Misc. repositories


🕵️ Reviews
[HowLongToBeat] [metacritic] [OpenCritic] [iGDB]

🐘 Social Networking Update (on Mastodon)

🕹️ Title: How We Know We're Alive
🦊️ What's: A melancholic, narrative & mysterious point-and-click game where Sara, an aspiring writer, returns home to investigate the tragic fate of her best friend
🏡️ https://motvind-studios.itch.io/how-we-know-were-alive
🐣️ -
🔖 #linux #game #adventure #point-and-click #atmospheric #free #bin

💼️ New
📖 Our entry: https://bit.ly/bottinNew
🐘 From: https://mastodon.social/@gamingonlinux/106499565393617134
🎥️🕵️ http://youtu.be/Wz2zFjBDtZA
🎥️🕹️ http://youtu.be/-xpjdqLc4j0

Source of this Entry: [Gaming on Linux on Mastodon (20210630)]

📕 Description [fr]

Un pointer-et-cliquer mélancolique, narratif et mystérieux dans lequel Sara, un écrivain en herbe, retourne chez elle pour enquêter sur le destin tragique de sa meilleure amie., par le studio Motvind Studios.
Il utilise le moteur Unity.

How We Know We're Alive est un pointer-et-cliquer mélancolique, narratif et mystérieux, prenant place dans la ceinture biblique de la Suède (région où les Chrétiens sont plus nombreux). Sara, une écrivain en devenir, rentre chez elle pour enquêter sur le destin tragique de sa meilleure amie, après avoir été absente pendant 10 ans. Elle rencontrera de vieux amis et ennemis et tentera de reconstituer le mystère de ce qui s'est passé. Comme dans la vie, ses paroles auront un impact invisible sur les choses et tout n'est pas forcément ce qu'il semble. Qui dit la vérité et pourra-t-elle faire la différence ?


HOW WE KNOW WE'RE ALIVE est un jeu gratuit d'une heure, mélancolique, point-and-click, narratif et mystérieux, qui se déroule dans la ceinture biblique de la Suède.

Bienvenue à Härunga

Bienvenue à Härunga, une petite ville industrielle située dans la ceinture biblique du centre-nord de la Suède. Vous incarnez Sara, une écrivain en devenir qui, après avoir été absente pendant 10 ans, rentre chez elle pour enquêter sur le destin tragique de sa meilleure amie. Les jours raccourcissent rapidement dans cette région du nord et la pluie ne semble jamais s'arrêter...

Home Sweet Home

Dans ce jeu d'animation riche et soigneusement conçu, explorez l'atmosphère mélancolique d'une petite ville que le temps semble avoir oublié.
Retrouvez de vieux amis et ennemis et reconstituez le mystère de ce qui s'est passé après que votre amitié se soit tragiquement effondrée.

Nouvelles perspectives

Comme dans la vie, ce que vous dites aura un impact sur les choses de manière cachée et tout n'est pas forcément ce qu'il semble. Qui dit la vérité et pouvez-vous faire la différence ?

Payez 2€ ou plus et obtenez l'édition Deluxe.

HOW WE KNOW WE'RE ALIVE est un projet de passion entre amis et entièrement gratuit pour tous. Cependant, si vous souhaitez vraiment soutenir ce projet et les projets futurs, vous pouvez payer 2€ ou plus et avoir accès à HOW WE KNOW WE'RE ALIVE - DELUXE EDITION qui comprend :

• 5 fonds d'écran personnalisés de haute qualité
• 6x fonds d'écran de téléphone personnalisés de haute qualité
• 4 fonds d'écran de téléphone animés et personnalisés
• Une version masterisée de la bande sonore originale comprenant des pistes inutilisées, composées par Ivan Starenius.
• LIVRE D'ART numérique, avec des versions détaillées des sprites et des illustrations utilisés ou non.
• Un PDF du scénario original, écrit par Imogen West-Knights.

Créé & réalisé par August Håkansson
Art et animation par Leo Köhler et August Håkansson
Écrit par Imogen West-Knights & August Håkansson
Bande sonore originale par Ivan Starenius
Contact et presse : hello@augusthakansson.com
Conception du logo Motvind : Andreas Knutsson

📕 Description [en]

"A melancholic, narrative & mysterious point-and-click game where Sara, an aspiring writer, returns home to investigate the tragic fate of her best friend" (Serge Le Tyrant, Le Bottin des Jeux Linux / The Linux Games Book).

HOW WE KNOW WE'RE ALIVE is a free hour long melancholy, point-and-click narrative mystery set in the bible belt of Sweden.

Welcome to Härunga

Welcome to Härunga – a small industrial town in the bible belt of the mid–north of Sweden. You play as Sara, an aspiring writer who, after having been away for 10 years, returns home in order to investigate the tragic fate of her estranged best friend.
The days grow short quickly this far up north – and the rain never seems to let up...

Home Sweet Home

Lovingly crafted and richly animated, explore the melancholy atmosphere of a small town that time seemingly forgot.
Meet old friends and enemies and piece together the mystery of what happened after your friendship tragically fell apart.

New perspectives

As in life, what you say will impact things in hidden ways and not everything may be as it seems. Who is telling whose truth and can you know the difference?

Pay 2€ or more and get the Deluxe edition

HOW WE KNOW WE'RE ALIVE is a passion project among friends and completely free for everyone. However, if you would really like to support this and future projects you can pay 2€ or more and get access to HOW WE KNOW WE'RE ALIVE – DELUXE EDITION which includes:

• 5x High quality custom made desktop wallpapers
• 6x High quality custom made phone backgrounds
• 4x Animated custom made phone backgrounds
• Mastered version of the original soundtrack including unused tracks, composed by Ivan Starenius
• Digital ART BOOK, with detailed versions of used and unused sprites and artwork
• A PDF of the original script, written by Imogen West-Knights

Created & directed by August Håkansson
Art & animation by Leo Köhler & August Håkansson
Written by Imogen West-Knights & August Håkansson
Original soundtrack by Ivan Starenius
Contact and press: hello@augusthakansson.com
Motvind logo design: Andreas Knutsson