Half-Life 1 (with FreeHL + FTEQW engine) - Le Bottin des Jeux Linux

Half-Life 1 (with FreeHL + FTEQW engine)

🗃️ Specifications

📰 Title: Half-Life 1 (with FreeHL + FTEQW engine) 🕹️ / 🛠️ Type: Game
🗃️ Genre: Adventure & Action 🚦 Status:
🏷️ Category: Adventure & Action ➤ Classical ➤ Horror 🍥️ Name:
🔖 Tags: Shooter; Survival; Horror; Action; Adventure; Puzzle; Aliens; Zombies; Sci-fi; Dystopian; Story Rich; Linear; Cult Classic; Retro; 1990s; Atmospheric; Funny; Difficult; Moddable 📦️ Arch:
🐣️ Approx. start: 2021-03-08 🍥️ On Deb repo:
🐤️ Latest: 2021-09-16 📦️ Deb:
📍️ Version: Latest : 08-29-2021 / Dev : e3dae1c 📦️ RPM:
🏛️ License type: Commercial 📦️ AppImage:
🏛️ License: Code : ISC / Artwork : Commercial 📦️ Snap:
🏝️ Perspective: First person 📦️ Flatpak:
👁️ Visual: 3D ⚙️ Generic bin.: ✓
⏱️ Pacing: Real Time 📄️ Source: ✓
👫️ Played: Single & Multi 🌍️ Browser-based:
🎖️ This record: 5 stars 📱️ PDA support:
🎖️ Game design: 👫️ Contrib.: Goupil & Louis
🎰️ ID: 15997 🐛️ Created: 2021-03-19
🐜️ Updated: 2021-09-17

📖️ Summary

[fr]: Half-Life 1 (HL1) est un FPS mêlant action et aventure sur un thème de science fiction, dans lequel le joueur est le docteur Gordon Freeman, un physicien du complexe scientifique Black Mesa, ayant créé accidentellement une instabilité inter-dimensionnelle ayant permis aux aliens du monde de Xen de s'introduire dans la base. Il devra à la fois lutter contre eux et les soldats du gouvernement envoyés pour nettoyer la zone. Il devra se téléporter sur Xen pour tenter de détruire ses installations maintenant le vortex ouvert. FreeHL est un ensemble de données libres et multi-plateformes (fichiers pk3) permettant de faire fonctionner le moteur FTE QuakeWorld avec Half-Life 1 en version CD (la version Steam n'est pas supportée). [en]: Half-Life 1 (HL1) is an action-adventure FPS with a science fiction theme, in which the player is Dr. Gordon Freeman, a physicist at the Black Mesa science complex, who has accidentally created an inter-dimensional instability that has allowed aliens from the world of Xen to breach the base. He will have to fight both them and the government soldiers sent to clean up the area. He will have to teleport to Xen to try to destroy its facilities keeping the wormhole open. FreeHL is a libre and cross-platform dataset (pk3 files) allowing to run the QuakeWorld FTE engine with Half-Life 1 in CD version (Steam version is not supported).

🎥️ Videos

🎥️ Trailer : (original)


🤓️ Présentation des développeurs / Dev presents (Marco Hladik, eukara) : (202106), (202105),

🕸️ Links

🏡️ Website & videos
[Homepage] [Dev site] [Features/About] [Screenshots] [Videos t(o) ts(202xxx) gd(202106) gd(202105) gd(202xxx) gd(202xxx) gd(202xxx) gd(202xxx) gu(202xxx) id(202xxx) r(202xxx) lp(202xxx) g(202xxx) g[fr](202xxx) g[de](202xxx) g[ru](202xxx) g[pl](202xxx) g[cz](202xxx) g[sp](202xxx) g[pt](202xxx) g[it](202xxx) g[tr](202xxx)] [WIKI] [FAQ] [RSS] [Changelog 1 2 3]

💵 Commercial : (empty)

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🛠️ Technical informations
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🐘 Social
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🐝️ Related
[Wikipedia (Half-Life) [fr] [en] [de]]
[HOLaRSE [de]]

📦️ Misc. repositories


🕵️ Reviews
[metacritic] [OpenCritic] [iGDB]

📰 News / Source of this Entry (SotE) / News (SotN)
[Changes with v. 03-16-2021 (20210316)]


🐘 Social Networking Update (on Mastodon)

🕹️ Title: Half-Life 1 (with FreeHL + FTEQW engine)
🦊️ What's: a game mixing FPS & adventure. FreeHL is a compatibility layer (pk3 files) to run QuakeWorld FTE engine with Half-Life 1
🏡️ -
🐣️ https://github.com/eukara/freehl
🔖 #linux #game #fps #adventure #libre #commercial #src #bin

🐧 Update: 08-29-2021
💼️
📌️ Changes: https://github.com/eukara/freehl/releases/tag/08-29-2021
📖 Our entry: https://bit.ly/bottinLightOn
🐘 From:
🎥️🏝️(original) http://youtu.be/G5Nk5RSwbqM
🎥️🕹️ http://youtu.be/Z0Zpu7g-BTQ

Source of this Entry: [Boiling Steam (20210319)]

📕 Description [fr]

Un jeu mixant FPS et aventure, et des fichiers (pk3) permettant de faire fonctionner le moteur FTE QuakeWorld avec Half-Life 1, par Marco Hladik (eukara), Half-Life 1 par le studio Valve Corporation.
Il utilise le moteur FTE QuakeWorld.

Half-Life 1 (HL1) est un FPS mêlant action et aventure sur un thème de science fiction, dans lequel le joueur est le docteur Gordon Freeman, un physicien du complexe scientifique Black Mesa, ayant créé accidentellement une instabilité inter-dimensionnelle ayant permis aux aliens du monde de Xen de s'introduire dans la base. Il devra à la fois lutter contre eux et les soldats du gouvernement envoyés pour nettoyer la zone. Il devra se téléporter sur Xen pour tenter de détruire ses installations maintenant le vortex ouvert. FreeHL est un ensemble de données libres et multi-plateformes (fichiers pk3) permettant de faire fonctionner le moteur FTE QuakeWorld avec Half-Life 1 en version CD (la version Steam n'est pas supportée).

Voir aussi / See also : Black Mesa, Half-Life 1, Half-Life 1 (with FreeHL + FTEQW engine), Half-Life 1: Blue Shift, Half-Life 1: Opposing Force, Half-Life 2, Half-Life 2: Episode One, Half-Life 2: Episode Two,


Réimplémentation de Half-Life: Deathmatch et Half-Life (Experimental).

Similaire à FreeCS, il vise à recréer les sensations du jeu original. Il est conçu pour fonctionner avec le contenu de la version CD du jeu. Actuellement, je n'ai pas l'intention de supporter la version Steam.

Des améliorations netplay, comme la prédiction de la physique du joueur et de la logique des armes sont présentes.

Il s'agit d'un code 100% original, n'hésitez pas à l'auditer comme vous le souhaitez. Aucun SDK propriétaire n'a été examiné ou démonté, contrairement à des projets similaires.

Le moteur que vous voulez utiliser pour faire fonctionner ce jeu est FTEQW (https://www.fteqw.org), qui est un projet sans rapport avec celui-ci. Il se trouve qu'il supporte les formats de fichiers dont FreeHL a besoin.

📕 Description [en]

"A game mixing FPS & adventure. FreeHL is a compatibility layer (pk3 files) to run QuakeWorld FTE engine with Half-Life 1" (Serge Le Tyrant, Le Bottin des Jeux Linux / The Linux Games Book).

Clean-room reimplementation of Half-Life: Deathmatch and Half-Life (Experimental).

Similar to FreeCS, this aims to recreate the feeling of the original game. It's designed to work with the content from the CD version of the game. Currently I do not aim to support the Steam version.

Netplay improvements, such as prediction of both player physics and weapon-logic are present.

This is 100% original code, feel free to audit however you wish. No proprietary SDKs have been looked at or taken apart, unlike similar projects.

The engine you want to use to run this is FTEQW (https://www.fteqw.org), which is a project unrelated to this. It just happens to support the file-formats FreeHL needs.