📰 Title: | G3D Innovation Engine | 🕹️ / 🛠️ Type: | Tool |
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🗃️ Genre: | Development | 👁️ Visual: | 3D |
🏷️ Category: | Development ➤ Framework & Tool ➤ Rendering Framework | 🏝️ Perspective: | Third & First person |
🔖 Tags: | Development; 3D engine; Framework; C/C++; Prototyping; Multi-platform | ⏱️ Pacing: | Real Time |
🐣️ Approx. start: | 👫️ Played: | Single | |
🐓️ Latest: | 2023-05-31 | 🚦 Status: | 04. Released (status) |
📍️ Version: | Latest: 10.01 beta 1 / Dev: r7222 | ❤️ Like it: | 9. ⏳️ |
🏛️ License type: | 🕊️ Libre | 🎀️ Quality: | 7. ⏳️ |
🏛️ License: | Modified BSD | ✨️ (temporary): | |
🐛️ Created: | 2019-10-20 | 🐜️ Updated: | 2024-06-22 |
📦️ Package name: | ..... 📦️ Arch: | ||
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📄️ Source: | ..... 📦️ RPM: | ||
⚙️ Generic binary: | ..... 📦️ Deb: | ||
🌍️ Browser version: | ..... 📦️ AppImage: | ||
📱️ PDA support: | ..... 📦️ Flatpak: | ||
✨️ Not use: | ..... 📦️ Snap: |
📰 What's new?: | 👻️ Temporary: | ||
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💡 Lights on: | 🎨️ Significant improvement: | ||
👔️ Already shown: | 💭️ New version published (to be updated): | ||
🎖️ This work: | 🚧️ Some work remains to be done: | ||
👫️ Contrib.: | goupildb & Louis | 🦺️ Work in progress: | |
🎰️ ID: | 15675 |
📜️[en]: | A libre, cross-platfrom, commercial-grade C ++ 3D engine (maintained by Morgan McGuire, Zander Majercik and Josef Spjut of NVIDIA, Corey Taylor and Michael Mara of Stanford & Oculus Research). It supports hardware accelerated real-time rendering, off-line rendering like ray tracing, and general purpose computation on GPUs. Its design emphasizes rapid prototyping and innovation, particularly of rendering and game algorithms. | 📜️[fr]: | Un moteur 3D en C++ libre et multi-plateforme de qualité commerciale (maintenu notamment par Morgan McGuire, Zander Majercik et Josef Spjut de NVIDIA, Corey Taylor et Michael Mara de l'Université Stanford & Oculus Research). Il prend en charge le rendu en temps réel avec accélération matérielle, le rendu hors ligne tel que le ray tracing et le calcul général sur les GPU. Sa conception met l'accent sur le prototypage rapide et l'innovation, en particulier en ce qui concerne les algorithmes de rendu et de jeu. |
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🏝️ Trailer: (202xxx♺),
🦝️ From Users: GameFromScratch
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💰 Commercial
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🔖 #LinuxGameDev #GraphicsEngine
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🕶️
📚️ Name is a
📜️ "A libre, cross-platfrom, commercial-grade C ++ 3D engine" 📜️
The G3D Innovation Engine is a commercial-grade C++ 3D engine available as Open Source.
G3D supports hardware accelerated real-time rendering, off-line rendering like ray tracing, and general purpose computation on GPUs. Its design emphasizes rapid prototyping and innovation, particularly of rendering and game algorithms.
G3D provides a set of routines and structures so common that they are needed in almost every graphics program. It makes low-level libraries like OpenGL, network sockets, and audio channels easier to use without limiting functionality or performance. G3D is a carefully designed, feature-rich base on which to prototype your 3D application.
The contributors span the graphics industry. The engine is primarily maintained by Morgan McGuire, Zander Majercik, and Josef Spjut at NVIDIA, Corey Taylor, and Michael Mara at Stanford University & Oculus Research. It includes contributions from professional game developers, CAD and DCC developers, students, industry researchers, and professors.
Un moteur 3D de qualité commerciale, par la G3D Team, initié par Morgan McGuire, Michael Mara and Zander Majercik
En C++.
G3D Innovation Engine est un moteur 3D en C++ libre et multi-plateforme de qualité commerciale (maintenu notamment par Morgan McGuire, Zander Majercik et Josef Spjut de NVIDIA, Corey Taylor et Michael Mara de l'Université Stanford & Oculus Research). Il prend en charge le rendu en temps réel avec accélération matérielle, le rendu hors ligne tel que le ray tracing et le calcul général sur les GPU. Sa conception met l'accent sur le prototypage rapide et l'innovation, en particulier en ce qui concerne les algorithmes de rendu et de jeu.
G3D Innovation Engine est un moteur 3D en C ++ de qualité commerciale, disponible en open source.
G3D prend en charge le rendu en temps réel avec accélération matérielle, le rendu hors ligne tel que le ray tracing et le calcul général sur les GPU. Sa conception met l'accent sur le prototypage rapide et l'innovation, en particulier en ce qui concerne les algorithmes de rendu et de jeu.
G3D fournit un ensemble de routines et de structures si courantes qu'elles sont nécessaires dans presque tous les programmes graphiques. Il facilite l'utilisation des bibliothèques de bas niveau telles qu'OpenGL, les sockets réseau et les canaux audio sans limiter les fonctionnalités ou les performances. G3D est une base soigneusement conçue et riche en fonctionnalités sur laquelle prototyper votre application 3D.
Les contributeurs couvrent l'industrie graphique. Le moteur est principalement maintenu par Morgan McGuire, Zander Majercik et Josef Spjut de NVIDIA, Corey Taylor et Michael Mara de l'Université Stanford & Oculus Research. Il comprend des contributions de développeurs de jeux professionnels, de développeurs CAD et DCC, d'étudiants, de chercheurs de l'industrie et de professeurs.