Dead Synchronicity: Tomorrow Comes Today - Le Bottin des Jeux Linux

Dead Synchronicity: Tomorrow Comes Today

🗃️ Specifications

📰 Title: Dead Synchronicity: Tomorrow Comes Today 🕹️ / 🛠️ Type: Game
🗃️ Genre: Adventure & Action 🚦 Status:
🏷️ Category: Adventure & Action ➤ Classical ➤ Misc. 🍥️ Name:
🔖 Tags: Adventure; Exploration; Dystopian; Post-apocalyptic; Sci-fi; Blood; Violent; Dark; Mystery; Atmospheric; Hand-Drawn 📦️ Arch:
🐣️ Approx. start: 🍥️ On Deb repo:
🐤️ Latest: 📦️ Deb:
📍️ Version: Latest : - 📦️ RPM:
🏛️ License type: Commercial 📦️ AppImage:
🏛️ License: Commercial 📦️ Snap:
🏝️ Perspective: Third person 📦️ Flatpak:
👁️ Visual: 2D ⚙️ Generic bin.:
⏱️ Pacing: Point and Click 📄️ Source:
👫️ Played: Single 🌍️ Browser-based:
🎖️ This record: 5 stars 📱️ PDA support:
🎖️ Game design: 👫️ Contrib.: Goupil & Louis
🎰️ ID: 14733 🐛️ Created: 2015-05-03
🐜️ Updated: 2021-01-13

📖️ Summary

[fr]: Le 1er épisode d'une saga de pointer-et-cliquer, dans lequel le joueur incarne Michael se réveillant d'une comotion et découvrant un monde Post-apocalyptique dans lequel l'humanité a dûe faire face à une chaîne inexplicable de catastrophes naturelles ainsi qu'à une pandémie ... [en]: The first installment of the “Dead Synchronicity” saga. It tells the story of Michael, a man with no past, who must recover his identity and decode the two events that brought the world to the edge of collapse. The first one is the so-called “Great Wave,” an inexplicable chain of natural disasters. The second is a pandemic that has turned humans into “the Dissolved,” infected beings with special cognitive powers whose sick bodies will eventually dissolve into blood.

🎥️ Videos

🕹️ Gameplay [en] / [en] / [fr] : (202xxx), (202xxx), (202xxx),

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💵 Commercial : [Kickstarter (Funding Successful)] [Steam] [GOG]

🍩️ Resources
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🐘 Social
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Source of this Entry:

📕 Description [fr]

Un pointer-et-cliquer prenant place dans un monde Post-apocalyptique, par le studio Fictiorama Studios (distribué par Daedalic Entertainment).

Dead Synchronicity: Tomorrow Comes Today est le 1er épisode d'une saga de pointer-et-cliquer, dans lequel le joueur incarne Michael se réveillant d'une comotion et découvrant un monde Post-apocalyptique dans lequel l'humanité a dûe faire face à une chaîne inexplicable de catastrophes naturelles ainsi qu'à une pandémie ...

Dead Synchronicity: Tomorrow Comes Today est le 1er épisode d'une saga de pointer-et-cliquer. Il raconte l'histoire de Michael, un homme sans passé, qui doit récupérer son identité et décoder les deux événements qui ont amené le monde au bord de l'effondrement. Le premier est la soi-disante "Grande vague," une chaîne inexplicable de catastrophes naturelles. Le second est une pandémie qui a transformé les humains en "les Dissous", des êtres infectés avec des pouvoirs cognitifs spéciaux dont les corps malades finiront par se dissoudre dans le sang. Si Michael ne se dépêche pas, il ne sera pas en mesure d'éviter le moment imminent de «Dead Synchronicity" (NdT : synchronicité avec la mort) lorsque le Temps lui-même commence à se dissoudre.

En tant que joueurs, vous allez être confronté à des distorsions spatio-temporelles, des camps de concentration, des phénomènes surnaturels, des morts horribles, des énigmes difficiles à résoudre et, dans l'ensemble, un défi sanglant !


Gog.com :

À propos : Les ténèbres. Rien que les ténèbres. Et la lumière fut… Mais elle ne fut pas suffisante pour éclairer Michael sur son identité et sur les bouleversements que traverse le monde. La Grande Vague, les Dissous… ne sont plus que des mots vides qui résonnent dans son esprit dévasté. “Dead Synchronicity : Tomorrow comes Today” est la première partie de la série “Dead Synchronicity” : Aidez Michael à affronter une réalité déliquescente et un univers qui disparaît peu à peu. Imaginez un monde sans pitié, à vomir et qui dépérit. Imaginez que vous n'avez plus de passé, pas de présent et pas d'avenir. Imaginez l'imminence d'une «simultanéité chaotique ». Et ne traînez pas. Sinon… que ferez-vous lorsque le temps lui-même se décomposera ? Une terrible pandémie affecte tous les Hommes et les transforme en Dissous, ces êtres infectés dont la frénésie leur confère des pouvoir cognitifs surnaturels… et les mène tout droit à une effroyable et inexorable mort. Ce mal semble provenir de la Grande Vague, cette série inexplicable de catastrophes naturelles qui a anéanti toutes les sources d'énergies, détruit toutes les communications et plongé le monde dans un chaos dans lequel les autorités et l'armée règnent d'une main de fer. Il vous faudra aider Michael, un homme sans passé, à recouvrer son identité et à comprendre les événements qui ont amené le monde au bord de sa destruction. Car si Michael n'intervient pas très vite, il ne pourra pas empêcher la survenue imminente d'une simultanéité chaotique… qui décomposera le temps lui-même. Dead Synchronicity : Tomorrow comes Today est un jeu d'aventure point and click en 2D au scénario teinté de dystopie. Ce jeu rend hommage à des jeux d'aventure classiques (The Secret of Monkey Island, Les Chevaliers de Baphomet, Day of the Tentacle…) mais dont le thème est plus noir, dans la lignée d'I Have No Mouth, And I Must Scream et autre Sanitarium.

📕 Description [en]

“Dead Synchronicity: Tomorrow Comes Today” is an in progress 2D graphic adventure to be released for PC, Mac and iOS (iPad). The game features mechanics very similar to those displayed in old-school classics like “Day of the Tentacle”, “Monkey Island” and “Broken Sword”:

• point and click interface
• inventory
• puzzles that help the story move along
• dialog trees

Aside from these classics, at Fictiorama we have always loved games that dare to treat darker, more mature subjects such as “I Have No Mouth and I Must Scream” or “Sanitarium.”

So we’ve combined the two influences in “Dead Synchronicity: Tomorrow Comes Today” and we are creating a sci-fi point and click adventure which is dark, violent, and even gruesome.


STORY

A terrible pandemic is turning all of humanity into the Dissolved – the sick whose deliria provide them with supernatural cognitive powers… but also steer them towards a gruesome death.

The root of this illness seems to be the Great Wave, an inexplicable chain of natural disasters that destroyed all energy sources and communications and plunged the world into a chaos ruthlessly controlled by both the authorities and the army alike.

So the player will have to help Michael, a man with no past, recover his identity and decode the events that brought the world to the edge of collapse. Because, if Michael doesn’t hurry, he won’t be able to avoid the impending moment of dead synchronicity… when Time itself dissolves.

Influences: Joseph Conrad, Phillip K. Dick, Tarkovski, Terry Gilliam, terror movies from the 70s and 80s (including Italian giallo)… and all those great point and click adventures we enjoyed during the 90s, and we still enjoy today.






PLOT

“Dead Synchronicity: Tomorrow Comes Today” is the first installment of the “Dead Synchronicity” saga. It tells the story of Michael, a man with no past, who must recover his identity and decode the two events that brought the world to the edge of collapse. The first one is the so-called “Great Wave,” an inexplicable chain of natural disasters. The second is a pandemic that has turned humans into “the Dissolved,” infected beings with special cognitive powers whose sick bodies will eventually dissolve into blood. If Michael doesn’t hurry, he won’t be able to avoid the impending moment of “dead synchronicity” when Time itself starts to dissolve.

As players, you’re going to find space-time distortions, concentration camps, supernatural phenomena, gruesome deaths, hard-to-solve puzzles and, all in all, a bloodstained challenge!


APPROACH

Besides this more mature approach, our goal is to recover the “open world” feeling of free roaming that classic point and click adventures had. We want to give you the liberty to interact with plenty of locations and characters and to face different puzzles simultaneously, just like in old-school adventures.


ART

“Dead Synchronicity: Tomorrow comes Today” features a distinctive, 2D style that fits the game’s mood. The characters are geometric, hard, angular and are somewhat inspired in expressionism. The locations have a rusty look that corresponds with the desolate society “the Great Wave” has left behind, both physically and morally.


MUSIC

We’re lucky to have two members of the indie rock band Kovalski in our crew. So the atmospheric, moody soundtrack is being written as we develop the game, instead of being outsourced when the game is finished, as many other companies do. This way, the music of the game, influenced by the orchestral rock of the 70’s and the Italian Giallo soundtracks, is intensely linked to the game’s plot and art.


Gog.com:

About: Darkness.
And then there was light… but not enough for Michael to find out who he is and what happened to the world out there. The “Great Wave”, the “dissolved”... are just hollow words in his looted mind.
"Dead Synchronicity: Tomorrow Comes Today" is the first part of the "Dead Synchronicity" series: help Michael face a dying reality, a universe that’s fading away. Face a merciless world that gets sick and vanishes. Face no past, no present, no future. Face the impending moment of “dead synchronicity”. And you’d better hurry. Because, otherwise... what will you do when Time dissolves itself?
A terrible pandemic is turning all of humanity into “the dissolved” - the sick whose deliria provide them with supernatural cognitive powers... but also steer them towards a gruesome death.
The root of this illness seems to be “the Great Wave”, an inexplicable chain of natural disasters that destroyed all energy sources and communications and plunged the world into a chaos ruthlessly controlled by both the authorities and the army alike. Michael, a man with no past, will have to recover his identity and decode the events that brought the world to the edge of collapse. Because, if he doesn’t hurry, he won’t be able to avoid the impending moment of “dead synchronicity”, when Time itself dissolves…

🔍️ Test [fr]

💡️ Commentaires généraux:
Le studio est parvenu à lever les fonds nécessaire sur le site Kickstarter, le jeu est à présent disponible à la vente.

Kickstarter est un site de sponsoring de projets permettant - en ce qui concerne les jeux, aux joueurs et aux développeurs de financer le développement de jeux sans le carcan des maisons d'édition. Les studios obtiennent le pré-financement de leur production, les joueurs bénéficient d'avantages proportionnels au montant de leur participation (tarif avantageux, personnalisations, ...) sans garantie de résultat.

Date de sortie :
Financement bouclé mi Avril 2014 (52K$ sur Kickstarter).

Le jeu est sorti le 10 avril 2015 sur Gog.com et Steam