Crispy Doom - Le Bottin des Jeux Linux

Crispy Doom

🗃️ Specifications

📰 Title: Crispy Doom 🕹️ / 🛠️ Type: Tool
🗃️ Genre: Adventure & Action 🚦 Status: 05. Released
🏷️ Category: Adventure & Action ➤ FPS ➤ Fantasy & Sci-fi ➤ Doom 1&2, Hexen 1, Heretic, Strife 🌍️ Browser-based:
🔖 Tags: Action; FPS; Shooter; id Tech 1 engine; Doom; Heretic; Hexen; Strife; Multi-platform; Local Multi; Online Multi; Co-op; Co-op vs AI; Competitive 📦️ Package Name: crispy-doom
🐣️ Approx. start: 📦️ Arch:
🐤️ Latest: 2020-01-01 🍥️ On Deb repo: ✓
📍️ Version: Latest : 5.6.3 / Dev : fdb0ee7 📦️ Deb: ✓
🏛️ License type: FOSS/Libre 📦️ RPM:
🏛️ License: GPL-2+ 📦️ AppImage:
🏝️ Perspective: First person 📦️ Snap:
👁️ Visual: 3D 📦️ Flatpak/Athenaeum:
⏱️ Pacing: Real Time ⚙️ Generic bin.: ✓
👫️ Played: Single & Multi 📄️ Source: ✓
🎖️ This record: 5 stars 📱️ PDA support:
🎖️ Game design: 👫️ Contrib.: Goupil & Louis
🎰️ ID: 15432 🐛️ Created: 2018-07-15
🐜️ Updated: 2021-11-14

📖️ Summary

[fr]: Un fork amical de Chocolate Doom, et un port source de Doom, libre et multi-plateforme, compatible avec la version originale (aussi dénommée Vanilla), tout en proposant davantage de fonctionnalités que celles offertes par Chocolate Doom. Il offre notamment une résolution d'affichage supérieure, supprime les limites statiques du moteur Doom et offre d'autres améliorations visuelles, tactiques et physiques optionnelles tout en restant entièrement compatible avec les fichiers de configuration, sauvegardes, netplay et démos. [en]: A friendly fork of Chocolate Doom, and a source port of Doom, libre and multi-platform, compatible with the original version (also called Vanilla), while offering more features than those offered by Chocolate Doom. It offers higher display resolution, removes the static limits of the Doom engine, and offers optional visual, tactical, and physical enhancements while remaining fully compatible with config files, savegame, netplay and demo files.

🎥️ Videos

🕹️ Gameplay : (202xxx), (202xxx), (202xxx),


🎮️ Quelques exemples / Some examples (Showcase) : Back to Saturn, REKKR,

🕸️ Links

🏡️ Website & videos
[Homepage] [Dev site] [Features/About] [Screenshots] [Videos t(202xxx) ts(202xxx) gd(202xxx) id(202xxx) r(202xxx) lp(202xxx) g(202xxx) g(202xxx) g(202xxx) g(202xxx) g[fr](202xxx) g[de](202xxx) g[ru](202xxx) g[pl](202xxx) g[cz](202xxx) g[sp](202xxx) g[pt](202xxx) g[it](202xxx) g[tr](202xxx)] [WIKI] [FAQ] [RSS] [Changelog 1 2 3]

💵 Commercial : (empty)

🍩️ Resources
• Roland SC-55 Music Pack : [video] [Roland SC-55 Music Pack]
Some examples of games compatible with this engine :
• Back to Saturn, by esselfortium : [Mod DB (Back to Saturn)] [video]
• REKKR, by Mockingbird Software : [REKKR] [video]
🛠️ Technical informations
[Open Hub] [PCGamingWiki] [MobyGames] [DoomWiki]

🐘 Social
Devs (Crispy Doom Team 1 2 [fr] [en]) : [Site 1 2] [twitter] [YouTube] [Interview 1 2]
Devs (Chocolate Doom Team [fr] [en]) : [Site 1 2] [twitter] [YouTube] [Interview 1 2]
Devs (Fabian Greffrath [fr] [en]) : [Site 1 2] [DoomWiki] [mastodon] [twitter] [PeerTube] [YouTube] [Interview 1 2]
Devs (Simon Howard (Fraggle) [fr] [en]) : [Site 1 2] [mastodon] [twitter] [PeerTube] [YouTube] [Interview 1 2]
Devs (James Haley [fr] [en]) : [Site 1 2] [twitter] [YouTube] [Interview 1 2]
Devs (Samuel Villarreal [fr] [en]) : [Site 1 2] [twitter] [YouTube] [LinkedIn] [Interview 1 2]
(Doom) Devs (id Software [fr] [en]) : [Site 1 2] [MobyGames] [twitter] [Facebook] [YouTube] [Interviews (J. Carmack) (2019) (2016) (J. Romero, 2018) (Others)]
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🐝️ Related
[Debian]

📦️ Misc. repositories


🕵️ Reviews
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📰 News / Source of this Entry (SotE) / News (SotN)
[Changes with v. 5.6.3 (20191007)] [Debian (20180705)] (SotE)

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🔖 #linux

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Source of this Entry:

📕 Description [fr]

Un fork de Chocolate Doom activant davantage de fonctionnalités, par la Crispy Doom Team.
En C.

Crispy Doom est un fork amical de Chocolate Doom, et un port source de Doom, libre et multi-plateforme, compatible avec la version originale (aussi dénommée Vanilla), tout en proposant davantage de fonctionnalités que celles offertes par Chocolate Doom. Il offre notamment une résolution d'affichage supérieure, supprime les limites statiques du moteur Doom et offre d'autres améliorations visuelles, tactiques et physiques optionnelles tout en restant entièrement compatible avec les fichiers de configuration, sauvegardes, netplay et démos.

"Chocolate Doom est un moteur libre et multi-plateforme de Doom (Chocolate Doom), Heretic (Chocolate Heretic), Hexen (Chocolate Hexen) et Strife (Chocolate Strife), axé sur une reproduction fidèle et rétro de l'expérience de jeu de la version originale (aussi dénommée Vanilla). Il est compatible exclusivement avec les données (originales et Mods) de la version Vanilla des jeux correspondants (par exemple, il ne fonctionne pas avec les données du projet Freedoom).

Les jeux supportés par Chocolate Doom :
Heretic, Hexen, Hexen: Deathkings of the Dark Citadel (=expansion pack), Strife, Aliens TC, Army of Darkness Doom, Batman Doom, Doom, Doom II, Final Doom, Chex Quest, Eternal Doom, Fistful of Doom, Hacx (=expansion pack), Obituary, The Master Levels for Doom II (=expansion pack)"

Voir aussi / See also : Chocolate Doom, Crispy Doom,


Crispy Doom est un port source de Doom basé sur Chocolate Doom, améliorant sa résolution graphique et faisant sauter ses limites. Son nom signifie que sa résolution interne de 640x400 a un aspect "chiffoné" (NdT : pique un peu les yeux :) et constitue également une légère référence à son origine.

Synopsis

Crispy Doom est un fork amical de Chocolate Doom qui offre une résolution d'affichage supérieure, supprime les limites statiques du moteur Doom et offre d'autres améliorations visuelles, tactiques et physiques optionnelles tout en restant entièrement compatible avec les fichiers de configuration, sauvegardes, netplay et démos.

Objectifs

Crispy Doom est un port source qui vise à fournir une expérience de jeu Doom fidèle, tout en présentant certaines améliorations demandées par les utilisateurs. Il est dérivé de Chocolate Doom pour profiter de sa base de code libre et open-source, de sa portabilité, de sa précision et de sa compatibilité avec Vanilla Doom.

📕 Description [en]

"A friendly fork of Chocolate Doom, a libre source port of Doom" (Serge Le Tyrant, Le Bottin des Jeux Linux / The Linux Games Book)

Crispy Doom is a limit-removing enhanced-resolution Doom source port based on Chocolate Doom. Its name means that its internal 640x400 resolution looks "crisp" and is also a slight reference to its origin.

Synopsis

Crispy Doom is a friendly fork of Chocolate Doom that provides a higher display resolution, removes the static limits of the Doom engine and offers further optional visual, tactical and physical enhancements while remaining entirely config file, savegame, netplay and demo compatibile with the original.

Objectives

Crispy Doom is a source port that aims to provide a faithful Doom gaming experience while also featuring some user-requested improvements and enhancements. It is forked off of Chocolate Doom to take advantage of its free and open-source code base, portability, accuracy and compatibility with Vanilla Doom.


🍥️ Debian:

Limit-raising medium-resolution Doom engine based on Chocolate Doom

Crispy Doom is a friendly fork of Chocolate Doom that provides a higher display resolution, removes the static limits of the Doom engine and offers further optional visual, tactical and physical enhancements while remaining entirely config file, savegame, netplay and demo compatibile with the original.