Chronos - Le Bottin des Jeux Linux

Chronos

🗃️ Specifications

📰 Title: Chronos 🕹️ / 🛠️ Type: Tool
🗃️ Genre: Development 🚦 Status: 05. Released
🏷️ Category: Development ➤ Framework & Tool ➤ Game Framework 🌍️ Browser-based:
🔖 Tags: Development; Framework; Java; Multi-platform 📦️ Package Name:
🐣️ Approx. start: 📦️ Arch:
🐤️ Latest: 2013-07-24 🍥️ On Deb repo:
📍️ Version: Latest : 0.8alpha / Dev : 9bf7245f32 📦️ Deb:
🏛️ License type: FOSS/Libre 📦️ RPM:
🏛️ License: 3-clause BSD 📦️ AppImage:
🏝️ Perspective: Third person 📦️ Snap:
👁️ Visual: 2D 📦️ Flatpak/Athenaeum:
⏱️ Pacing: Real Time ⚙️ Generic bin.:
👫️ Played: Single & Multi 📄️ Source: ✓
🎖️ This record: 4 stars 📱️ PDA support:
🎖️ Game design: 👫️ Contrib.: Goupil & Louis
🎰️ ID: 13740 🐛️ Created: 2013-08-03
🐜️ Updated: 2021-11-14

🕸️ Links

🏡️ Website & videos
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🍩️ Resources
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🛠️ Technical informations
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📖 Our entry: https://bit.ly/bottinLightOn
🐘 From:
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Source of this Entry:

📕 Description [fr]

Une boîte à outils Java pour développeurs de jeux, par Miguel Gonzalez,
En Java.

Chronos est une boîte à outils Java pour développeurs de jeux fournissant à vos créations les fonctionnalités suivantes :
• un gestionnaire de ressources centralisé
• la mise à jour de votre jeu avec le support multi-tâches
• des modèles de jeux permettant de construire une structure arborescente et d'appliquer un comportement
• le support de scripts pour différents langages tel que LUA, Javascript ou Python
• une facilité d'extension en fournissant une API bien documentée.

📕 Description [en]

Chronos is a Java game development toolkit for game developers.

Chronos provides functionality for your game:

• Centralized resource management
• Game updating with multi-threading support
• Game models to build tree structures and to apply behavior
• Scripting support for several languages like LUA, Javascript or Python
• Easy to extend by providing a well documented API
• Modding framework to provide custom modifications for your game