Anima - Gate of Memories - Le Bottin des Jeux Linux

Anima - Gate of Memories

🗃️ Specifications

📰 Title: Anima - Gate of Memories 🕹️ / 🛠️ Type: Game
🗃️ Genre: Adventure & Action 🚦 Status: 01. Awaiting entry
🏷️ Category: Adventure & Action ➤ Classical ➤ Misc. 🌍️ Browser-based:
🔖 Tags: 📦️ Package Name:
🐣️ Approx. start: 📦️ Arch:
🐤️ Latest: 2015-06-30 🍥️ On Deb repo:
📍️ Version: Latest : - 📦️ Deb:
🏛️ License type: Commercial 📦️ RPM:
🏛️ License: Commercial 📦️ AppImage:
🏝️ Perspective: Third person 📦️ Snap:
👁️ Visual: 3D 📦️ Flatpak/Athenaeum:
⏱️ Pacing: Real Time ⚙️ Generic bin.:
👫️ Played: Single 📄️ Source:
🎖️ This record: 1 stars 📱️ PDA support:
🎖️ Game design: 👫️ Contrib.: Goupil & Louis
🎰️ ID: 13640 🐛️ Created: 2013-05-28
🐜️ Updated: 2021-11-07

📖️ Summary

[fr]: Un jeu d'aventures de type médiéval fantastique en vision objective [en]: An action RPG set in the Anima Beyond Fantasy world featuring a deep compelling story and exciting game play

🎥️ Videos

🕹️ Gameplay [en] / [en] / [fr] : (202xxx), (202xxx), (202xxx),

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💵 Commercial : [Kickstarter (Funding successful)] [Steam] [GOG]

🍩️ Resources
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Source of this Entry:

📕 Description [fr]

Un jeu d'aventures de type médiéval fantastique en vision objective, par le studio Cipher Studios LLC, en partenariat avec le studio Fun to 11.

Anima - Gate of Memories est un jeu d'aventures de type médiéval fantastique en vision objective dans lequel le joueur explore un vaste monde à la fois rempli de dangers et de choses merveilleuses.
Le jeu est principalement axé sur l'action, mais comme tout bon RPG, il comporte également une part d'infiltration et de réflexion.
En outre, bien qu'il soit conduit par un scénario, il ne vous oblige pas à le suivre à la lettre.
L'idée est de donner aux joueurs la liberté d'explorer un monde riche et de surmonter les obstacles dans l'ordre qu'ils le souhaitent.
Les choix qu'ils seront amenés à faire auront un impact très important sur la progression de la partie. De cette manière, les joueurs peuvent visiter de nombreux endroits différents et parvenir à des conclusions très différentes en fonction de leurs choix.

Le joueur incarne 2 protagonistes personnalisables - chacun avec ses propres aptitudes et puissance.
A chaque augmentation de niveau d'un personnage, le joueur pourra décider de son développement.
Il peut passer d'un personnage à l'autre - même en plein milieu d'une attaque, permettant de combiner leurs mouvements. De cette manière le joueur peut mettre en action ses deux personnages et combiner leurs puissances de manière infinie.

Anima - Gate of Memories raconte l'histoire de The Bearer et Ergo, les membres d'une société ancienne dénommée Nathaniel, qui protègent l'humanité des ténèbres depuis des siècles.
Au début de l'histoire tous deux reçoivent l'ordre de récupérer un vieil artéfact dénommé The Byblos qui a été dérobé par un renégat de l'ordre.
The Byblos est une collection de prophéties annonçant une chaîne d'événements qui pourraient déclencher un vaste cataclysme dans le monde ...

Une femme sans nom.
Un monstre que même les cauchemars en ont peur.
Dans une ère de conflits, deux âmes solitaires sont pris au piège dans un labyrinthe de souvenirs et d'obscurité.
Tous deux ont été convoqués à un ancien lieu où une guerre de l'ombre est sur le point de commencer.
Pouront-ils percer ses secrets avant d'être consummés par sa spirale de démence ?

📕 Description [en]

Anima Gate of Memories is an action RPG set in the Anima Beyond Fantasy world featuring a deep compelling story and exciting game play.

A nameless woman. A monster that even nightmares fear. In an age of conflict, two lonely souls are trapped in a labyrinth of memories and darkness. Both have been summoned to an ancient place where a war in the shadows is about to begin.

Can they unravel its secrets before being consumed by its spiraling dementia?

Anima Gate of Memories is a third person action RPG in which the player must explore a vast world filled with both dangers and wonders.
The game is mostly focused on action, but as any good RPG, it will also have infiltration and puzzle content. In addition, while Gate of Memories is story driven, it doesn't force you to ride along rails from place to place. The idea is to give players freedom to explore a rich world and tackle obstacles in the order they want. These choices, even if you make “wrong decisions” or leave behind story points, will have a big impact on the progression of the game. This way, players can visit many different places and reach very different conclusions at the end depending on their choices.

General Setting

Anima Gate of Memories is set in Gaia, an anachronistic setting which combines many elements, such as traditional medieval fantasy with magic-based technology. While a great part of the game will take place in a mysterious tower called Arcane, the player will be able to move to other parts of the world and experience the wonder and awe of Gaia.

Arcane

Arcane is an extremely unusual place. Not only does it have a huge labyrinthine structure inspired by tarot cards, but it will also alter its appearance according to the memories and experiences of its "guests".

For reasons unknown at the beginning of the story, shortly after the arrival of the main characters Arcane begins to attract powerful entities known as The Messengers and begins adapting its interior in a “dreamlike” way to reflect the lives of these creatures. Thus, the set of the game is not just made up of ruins and tower interiors, but of elements as diverse as dark forests or old battlegrounds. Of course, not every area is totally independent. At the points where the lives of The Messengers cross, the rooms blend into each other connecting the different dreamscapes together.

🔍️ Test [fr]

💡️ Commentaires généraux:
Le studio est parvenu à lever les fonds nécessaire sur le site Kickstarter, son développement est en cours.

Kickstarter est un site de sponsoring de projets permettant - en ce qui concerne les jeux, aux joueurs et aux développeurs de financer le développement de jeux sans le carcan des maisons d'édition. Les studios obtiennent le pré-financement de leur production, les joueurs bénéficient d'avantages proportionnels au montant de leur participation (tarif avantageux, personnalisations, ...) sans garantie de résultat.

Date de sortie :
Financement bouclé mi Janvier 2013 (111K$ sur Kickstarter).
Sur Kickstarter nous pouvons lire "Estimated Delivery: Jun 2014".
En octobre 2014 le jeu n'est toujours pas disponible à la vente, mais il est en version alpha.

Le jeu a été publié sur Steam le 3 Juin 2016.