America's Army 2.5 Assist - Le Bottin des Jeux Linux

America's Army 2.5 Assist

🗃️ Specifications

📰 Title: America's Army 2.5 Assist 🕹️ / 🛠️ Type: Game
🗃️ Genre: Adventure & Action 🚦 Status: 05. Released
🏷️ Category: Adventure & Action ➤ FPS ➤ Contemporary ➤ Urban Warfare 🌍️ Browser-based:
🔖 Tags: FPS; Urban Warfare; Unreal engine 📦️ Package Name: americas-army
🐣️ Approx. start: 2002-07-04 📦️ Arch:
🐤️ Latest: 2020-06-10 🍥️ On Deb repo:
📍️ Version: Latest : 2.5 Assist v8.22 📦️ Deb:
🏛️ License type: Free/Free price 📦️ RPM:
🏛️ License: Free 📦️ AppImage:
🏝️ Perspective: First person 📦️ Snap:
👁️ Visual: 3D 📦️ Flatpak/Athenaeum:
⏱️ Pacing: Real Time ⚙️ Generic bin.: ✓
👫️ Played: Multi 📄️ Source: ✓
🎖️ This record: 5 stars 📱️ PDA support:
🎖️ Game design: 👫️ Contrib.: Goupil & Louis
🎰️ ID: 6918 🐛️ Created: 2010-08-20
🐜️ Updated: 2021-11-14

📖️ Summary

[fr]: America's Army 2.5 Assist est une interface multi-plateforme permettant de télécharger, installer et jouer au jeu Americas Army 2.5 avec un système d'autorisation spécifique (Battletracker, PunkBuster). America's Army 2.5 (AA2) est un FPS tactique multijoueur conçu à l'origine pour le compte de l'armée Américaine, comme outil de recrutement afin de montrer ce qu'est l'entraînement pour devenir un soldat et en même temps de bénéficier du niveau acquis au combat numérique par ces soldats potentiels du monde réel. Après la sortie de la version 3 (AA3), AA2 a été abandonné par les développeurs officiels, puis repris et amélioré par un développeur (JonnyM). [en]: America's Army 2.5 Assist is a cross-platform interface to download, install and play Americas Army 2.5 game with a specific authorization system (Battletracker, PunkBuster). America's Army 2.5 (AA2) is a multiplayer tactical FPS originally designed for the U.S. Army as a recruiting tool to show what it means to train to be a soldier and at the same time benefit from the level of digital combat skills acquired by these potential real-world soldiers. After the release of version 3 (AA3), AA2 was abandoned by the official developers, then taken over and improved by a developer (JonnyM).

🎥️ Videos

🕯️ How To : (202xxx), (202xxx), (202xxx),


🕹️ Gameplay (MP) [en] / [en] / [fr] : (202xxx), (202xxx), (202xxx),

🕸️ Links

🏡️ Website & videos
[Homepage] [Dev site] [Features/About] [Screenshots] [Videos t(202xxx) ts(202xxx) gd(202xxx) gu(202xxx) id(202xxx) r(202xxx) lp(202xxx) ht(202xxx) ht(202xxx) ht(202xxx) g(202xxx) g(202xxx) g(202xxx) g(202xxx) g(202xxx) g(202xxx) g(202xxx) g[fr](202xxx) g[de](202xxx) g[ru](202xxx) g[pl](202xxx) g[cz](202xxx) g[sp](202xxx) g[pt](202xxx) g[it](202xxx) g[tr](202xxx) g(202xxx)] [WIKI] [FAQ] [RSS] [Changelog 1 2 3]

💵 Commercial : (AA2.5) [Support their work (Donate)]
💵 Commercial : (AA3) [Steam (AA3, Windows only, for information)]

🍩️ Resources
(empty) :
🛠️ Technical informations
[Open Hub] [PCGamingWiki] [MobyGames]

🐘 Social
Devs (U.S. Army [fr] [en]) : [Site 1 2] [mastodon] [twitter] [PeerTube] [YouTube] [Interview 1 2]
Devs (JonnyM [en]) : [Site] [Forums] [twitter] [YouTube] [Interview 1 2]
Port by (Ryan C. Gordon [fr] [en]) : [Site 1 2] [Patreon] [Forums] [mastodon] [twitter] [YouTube] [Interview 1 2 3 4 5]
Game : [Blog] [Forums] [twitter] [YouTube]

🐝️ Related
[Wikipedia (America's Army) [fr] [en] [de]]
[JeuxLinux [fr]] [The Linux Game Tome] [HOLaRSE [de]] [ZeDen.net [fr]]

📦️ Misc. repositories


🕵️ Reviews
[Inside Mac Games] [Reloaded]

📰 News / Source of this Entry (SotE) / News (SotN)
[Changes with v. 25Assist v8.22 (20200610)]

🐘 Social Networking Update (on Mastodon)

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📕 Description [fr]

Un FPS tactique multijoueur conçu à l'origine par des développeurs pour le compte de l'armée Américaine, America's Army 2.5 Assist par JonnyM, portage Linux par Ryan C. Gordon.
Il utilise le moteur Unreal engine.

America's Army 2.5 Assist est une interface multi-plateforme permettant de télécharger, installer et jouer au jeu Americas Army 2.5 avec un système d'autorisation spécifique (Battletracker, PunkBuster). America's Army 2.5 (AA2) est un FPS tactique multijoueur conçu à l'origine pour le compte de l'armée Américaine, comme outil de recrutement afin de montrer ce qu'est l'entraînement pour devenir un soldat et en même temps de bénéficier du niveau acquis au combat numérique par ces soldats potentiels du monde réel. Après la sortie de la version 3 (AA3), AA2 a été abandonné par les développeurs officiels, puis repris et amélioré par un développeur (JonnyM).


Une interface pour télécharger Installer et jouer à Americas Army 2.5 sous Windows, Mac et Linux avec un nouveau système d'autorisation personnalisé. Côté serveur, un gestionnaire de serveur de bureau pour Windows, Mac et Linux et un gestionnaire de serveur dédié en ligne de commande pour Windows et Linux. Les composants du serveur dorsal comprennent un système d'autorisation de remplacement utilisant la base de données des comptes et des statistiques de Battletracker et un serveur de streaming de journaux PunkBuster qui enregistre les éventuelles activités de tricherie des joueurs.

Sorti le 4 juillet 2002, America's Army 2.5 (AA2) a fait l'objet de nombreuses mises à jour. En 2009, America's Army 3 (AA3) est sorti sur Steam, avec une refonte complète du jeu. Ça a été un véritable chaos. Les bogues de AA3 ont depuis lors été corrigés, et de ce fait, America's Army 2 a été complètement abandonné, les développeurs ont fermés les systèmes de comptes et d'autorisation, rendant le jeu difficile à utiliser.

Qu'est-ce que America's Army 2.5 Assist ?
Depuis la fermeture des serveurs officiels, un développeur dénommé JonnyM a amélioré son programme dénommé Assist pour lui ajouter un système d'autorisations.
Reprenant l'ensemble du jeu, il était capable d'introduire un nouveau système anti-triche qui n'était auparavant pas possible.
Assist comprend également la possibilité de mettre en place chez soi son propre serveur - avec les configurations dédiées, de manière transparente.
America's Army 2.5 Assist est une interface multi-plateforme (Windows, Mac & Linux) permettant de télécharger, installer et jouer au jeu Americas Army 2.5 avec un système d'autorisation spécifique (Battletracker, PunkBuster). Côté serveur, un gestionnaire de serveur multi-plateforme, et un gestionnaire de serveurs en ligne de commande.

Objectif du jeu America's Army :
Vous devez essayer de gagner le statut Béret vert en complétant un certain nombre de missions d'entraînement.
Ce n'est qu'à l'issue de cette étape que vous pourrez intégrer les forces d'élites et participer à des missions multijoueur.



🌍️ Wikipedia:

America's Army est un jeu vidéo de tir tactique multijoueur en vue subjective. La première version, sous-titrée Recon, est sortie le 4 juillet 2002, conçue par les forces armées des États-Unis afin d'améliorer l'image de l'US Army et d'inciter les gens à s'enrôler. Elle est disponible gratuitement pour Windows. Un portage pour les consoles PlayStation 2 et Xbox a été réalisé en collaboration avec Ubisoft. Le portage des versions Linux et Mac OS X a été abandonné avec la version 2.6. Depuis la version 2.8 le jeu intègre un éditeur de cartes basé sur l'Unreal Engine.

De nombreuses compétitions internationales se déroulent sur ce jeu, notamment la « TWL » (TeamWarfare League) et la « CALEAGUE » (Cyberathlete Amateur League) pour les plus connues où les niveaux sont très élevés.

Principes de jeu

Généralités

Le joueur incarne un soldat de l'US Army sur des cartes de type assaut. Avant de pouvoir jouer en ligne, il doit accomplir une série d'entraînements de base. Il peut aussi effectuer des entraînements supplémentaires qui lui permettront de jouer comme tireur d'élite, médecin, parachutiste et force spéciale. La particularité de ce jeu est que le joueur se voit toujours comme un soldat de l'US Army, et voit toujours ses ennemis comme une force étrangère, qu'il choisisse d'aller dans l'équipe d'assaut ou de défense. Le joueur a le choix entre des cartes dites "multijoueurs" ou des cartes "coopération". Dans le premier cas, deux équipes de joueurs humains s'affrontent, tandis qu'en "coopération" une équipe humaine est opposée à l'IA du jeu.

Stratégie

Contrairement à certains FPS qui se jouent en "chacun pour soi", AA préfère le travail d'équipe. Ainsi, dans des parties, on voit parfois évoluer les soldats par petits groupes de 2 à 4. Comme, au cours d'une même partie, les soldats n'ont pas le même équipement, il peut être intéressant de s'associer afin de former des groupuscules polyvalents. Cette spécificité influence la manière dont les joueurs évoluent mais ne transforme pas AA en jeu d'infiltration comme la série Commandos.

Hiérarchie, honneur et expérience

(...)

📕 Description [en]

"A multiplayer tactical FPS originally designed by developers for the U.S. Army" (Serge Le Tyrant, Le Bottin des Jeux Linux / The Linux Games Book).

A GUI client application for Downloading Installing and Playing Americas Army 2.5 on Windows, Mac and Linux with a new custom authorization system.
On the server side a Desktop server manager for Windows, Mac and Linux and a Command line dedicated server manager for Windows and Linux.
Backend server components include a replacement authorization system using the Battletracker account & stats database and a PunkBuster log streaming server which records players possible cheating activities.


🌍️ Wikipedia :

America's Army is the name given to a game technology platform used to develop first person shooter (FPS) games published in 2002 by the U.S. Army. The game is branded as a strategic communication device, designed to allow young Americans virtually explore the Army at their own pace and according to their interests to determine if Soldiering matches their needs, interests and abilities. America's Army represents the first large-scale use of game technology by the U.S. government as a platform for strategic communication and the first use of game technology in support of U.S. Army recruiting.

The America's Army concept was conceived in 1999 by Colonel Casey Wardynski; the Army's Chief Economist and Professor at the United States Military Academy. Wardynski envisioned "using computer game technology to provide the public a virtual Soldier experience that was engaging, informative and entertaining." America's Army was managed by two other U.S. Army officers serving with Wardynski at the Office of Economic and Manpower Analysis (OEMA): Major Chris Chambers and Major Bret Wilson.

The Windows version 1.0, subtitled Recon, was first released on July 4, 2002. As of January 2014, there have been over 41 versions and updates released, including updates to America's Army: Proving Grounds which was released in August 2013. All versions have been developed on the Unreal Engine. The game is financed by the U.S. government and distributed by free download.

America's Army has "grown in ways its originators couldn't have imagined". Dozens of government training and simulation applications using the America's Army platform have been developed to train and educate U.S. Army soldiers. America's Army has also been used to deliver virtual soldiering experiences to participants at events, such as air shows, amusement parks, and sporting events around the country. The America's Army series has also been expanded to include versions for Xbox and Xbox 360, arcade, and mobile applications published through licensing arrangements.

Gameplay

America's Army is multiplayer, a round based team tactical shooter game with the player acting as a soldier in the U.S. Army, with combat at squad-level with three fireteams.

America's Army always promoted adherence to the U.S. Army's seven core values. To this extent, the game's main ranking system, "Honor", is named after one.

America's Army also includes optional medical training designed to provide real-world information. In order to assume the role of combat life-saver in the game, players must pass a virtual medical training course based on actual training that soldiers receive with regard to evaluating and prioritizing casualties, controlling bleeding, recognizing and treating shock, and administering aid when victims are not breathing. Two America's Army players have reported using the training they received in-game to save lives in emergency situations; one such account, by Paxton Galvanek, received national media attention.

The game also allows players to train to drive the HMMWV and qualify to use the CROWS system allowing in game use of the Mk 19 grenade launcher and Browning M2. Training is also available for the Javelin missile as well as specialist training such as parachute training, which allows access to the Airborne missions, and Special Forces training which allows access to the Special Forces missions.

The round ends when one team completes the objective or eliminates the entire opposing team. In certain circumstances such as when both teams are eliminated or both sides have not completed their objectives when time runs out there will be a tie.

America's Army achieves a high realism level in terms of visual and acoustic representation of combat and firearm usage and mechanics[citation needed] but its critics have alleged that it fails to convey wartime conditions as accurately as it claims. "If you are going to join the Army, you know the risk." says player Bart Koscinski. "In this game you might die eight times in 15 minutes. In real life people know what they are getting themselves into."

🚧️ Installation [fr]

INSTALLATION :
L'installation nécessite le client lobby America's Army 2.5 Assist.
Son binaire est disponible sur Sourceforge.


DÉPÔTS (alternatif, non testé) :
Ubuntu Games (dépôt non officiel) : deb http://archive.ubuntugames.org ubuntugames main