Abu Simbel Profanation Deluxe - Le Bottin des Jeux Linux

Abu Simbel Profanation Deluxe

🗃️ Specifications

📰 Title: Abu Simbel Profanation Deluxe 🕹️ / 🛠️ Type: Game
🗃️ Genre: Adventure & Action 🚦 Status: 05. Released
🏷️ Category: Adventure & Action ➤ Action Platformer 🌍️ Browser-based: ✓
🔖 Tags: Action Platformer; Exploration; Allegro Framework; Browser game; Pixel Art; 8-bit; Cute; Remake; Difficult 📦️ Package Name:
🐣️ Approx. start: 📦️ Arch:
🐤️ Latest: 2004-01-04 🍥️ On Deb repo:
📍️ Version: Latest : - 📦️ Deb:
🏛️ License type: FOSS/Libre 📦️ RPM:
🏛️ License: GPL-2 📦️ AppImage:
🏝️ Perspective: Third person 📦️ Snap:
👁️ Visual: 2D Side-scrolling 📦️ Flatpak/Athenaeum:
⏱️ Pacing: Real Time ⚙️ Generic bin.: ✓
👫️ Played: Single 📄️ Source: ✓
🎖️ This record: 5 stars 📱️ PDA support:
🎖️ Game design: 👫️ Contrib.: Goupil & Louis
🎰️ ID: 14622 🐛️ Created: 2015-02-18
🐜️ Updated: 2021-11-07

📖️ Summary

[fr]: Un remake amélioré (graphisme), libre et multi-plateforme, fidèle à l'original, du jeu éponyme (sur ZX Spectrum, par le studio Dinamic), un action-plateformer, où Johnny Jones, un archéologue passionné, tente d'atteindre la chambre mortuaire du temple d'Abou Simbel pour se débarrasser de la malédiction puissante de Ramsès II qui l'a rendu informe et dépourvu de mains après qu'il ait profané l'une de ses tombes. Il ne peut que marcher et sauter, ce qui le handicapera pour explorer ce temple aux salles remplies de pièges mortels et de créatures malfaisantes. [en]: A free, multi-platform, improved (graphics), faithful to the original, remake of the eponymous game (on ZX Spectrum, by the Dinamic studio), an action-platformer, where Johnny Jones, a passionate archaeologist, tries to reach the mortuary chamber of the temple of Abu Simbel to get rid of the powerful curse of Ramses II who made him shapeless and handsless after he desecrated one of his graves. He can only walk and jump, which will handicap him, to explore the maze-like rooms of this temple, filled with deadly traps and evil creatures.

🎥️ Videos

🕹️ Gameplay [en] :


🕹️ Gameplay [en] (original version), on ZX Spectrum :

🕸️ Links

🏡️ Website & videos
[Homepage] [Dev site] [Features/About] [Screenshots] [Videos t(202xxx) ts(202xxx) gd(202xxx) id(202xxx) r(202xxx) r(202xxx) lp(202xxx) g(202xxx) g(o) g(o) g(o) g[fr](202xxx) g[de](202xxx) g[ru](202xxx) g[pl](202xxx) g[cz](202xxx) g(o) [sp] g[pt](202xxx) g[it](202xxx) g[tr](202xxx)] [WIKI] [FAQ] [RSS] [Changelog 1 2 3]

💵 Commercial : (empty)

🍩️ Resources
(empty) :
🛠️ Technical informations
[Open Hub] [PCGamingWiki] [Moby Games]

🐘 Social
Devs (Miguel Ángel Jiménez Santana (M.A Software) [fr] [en]) : [Site 1 2] [Moby Games] [mastodon] [twitter] [PeerTube] [YouTube] [Interview 1 2]
Devs (Dinamic Software [fr] [en] [es]) : [Site 1 2] [mastodon] [twitter] [PeerTube] [YouTube] [Interview 1 2]
Game : [Blog] [Forums] [twitter] [YouTube]

🐝️ Related
[Wikipedia (Abu Simbel, Profanation) [fr] [en] [de] [es]]
[old-games.com]

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🔖 #linux

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🐘 From:
🏝️ http://youtu.be/
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Source of this Entry:

📕 Description [fr]

Un action-plateformer, et un remake du jeu éponyme (sur ZX Spectrum, par le studio Dinamic), par Miguel Ángel Jiménez Santana (M.A Software).
En C++. Il utilise le framework Allegro. Une version Java web est aussi disponible, permettant d'y jouer via votre navigateur internet.

Abu Simbel Profanation Deluxe est un remake amélioré (graphisme), libre et multi-plateforme, fidèle à l'original, du jeu éponyme (sur ZX Spectrum, par le studio Dinamic), un action-plateformer, où Johnny Jones, un archéologue passionné, tente d'atteindre la chambre mortuaire du temple d'Abou Simbel pour se débarrasser de la malédiction puissante de Ramsès II qui l'a rendu informe et dépourvu de mains après qu'il ait profané l'une de ses tombes. Il ne peut que marcher et sauter, ce qui le handicapera pour explorer ce temple aux salles labyrinthiques remplies de pièges mortels et de créatures malfaisantes.

Crédit image (lien ci-dessus) : Moby Games


Avec la version Deluxe de ce remake, nous avons essayé d’être le plus fidèle possible à l’original, tout en ajoutant une meilleure qualité graphique et en augmentant la résolution du jeu. Il a été porté en version compilable Java et GNU dans d'autres environnements Linux, Mac, Wii et GP2X, remercient à mon ami Traperic.

Leeme.txt (NdT : Readme.txt) :

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ABUSIMBEL PROFANATION DELUXE
=============================================

Bonjour à tous..

Je vous présente une version améliorée de ce jeu.

Cette fois, je voulais être un peu plus fidèle à l'original, tout en améliorant les graphismes, en taille et en qualité, ainsi que le son et la musique ..

J'espère que vous apprécierez ce jeu ...

Il y a plusieurs astuces :

Pendant le jeu, tapez lettre par lettre et lentement: V I C T O R

Une fois tapé, je vous demanderai un mot de passe
Les clés disponibles sont:

• "MALIVES" -> Des vies infinies
• "MASUPER" -> Immunité
• "180174 " -> Apparaît sur l'écran indiqué. Puis avec les curseurs vous positionnez le personnage et avec RETURN vous suivez le jeu, vous pouvez également continuer à changer l'écran avec Left Shift ou Right Shift.

Les clés sont:
• Curseur gauche et curseur droit : Mouvement.
• Curseur Haut : Long Saut.
• Curseur Bas : Petit Saut.
• ESC : Abandonner.
• Page Up : Augmenter le volume.
• Page Down : Diminuer le volume.
• CTRL + RETOUR: plein écran ou fenêtré.

Le jeu est totalement gratuit et les sources sont disponibles sur le web : http://www.masoftware.es
Je ne suis responsable de rien, heh, heh, j'ai fait ça pour s'amuser et sans aucun profit.

Si vous détectez des défauts, merci de me le faire savoir.

Salutations à tous et bonne chance avec ce jeu.

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Miguel Angel Jimenez Santana (M.A Software)
E-mail: masoftware@terra.es
Web: http://www.masoftware.es
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---------------- NOTES POUR LA COMPILATION

J'ai laissé 4 Makefile.*, des fichiers pour chacun des systèmes pour lesquels j'ai compilé le code.

Pour compiler, il est nécessaire de disposer des bibliothèques suivantes: -lSDL -lSDL_Image -ljpeg -lpng12 -lz -lSDL_gfx -lSDL_mixer -lvorbisidec

Si vous les avez, la compilation est relativement simple.

• Pour Windows, j'ai laissé le fichier Profanation.dev, qui est le projet à compiler avec DEVCPP, en plus des bibliothèques "dll" nécessaires à l'exécution.

• Pour GP2X et Wii, les fichiers Makefiles correspondants sont utilisés et il est très facile de compiler si DEVKITPRO et DEVKITGP2X ont été installés, je laisse aussi les fichiers de projet .pnproj à compiler avec ces environnements.

• Enfin pour Linux, utilisez simplement le Makefile correspondant.

Il y a un répertoire Data et Data.small, en réalité il devrait toujours s'appeler Data mais nous devons prendre celui qui est approprié.
Si vous compilez pour GP2X, vous devez utiliser le Data.small et le renommer "Data", et dans les autres cas (NdT:conserver) l'original "Data", la différence est que les graphismes sont redimensionnés pour une résolution de 320x240.
Le SMALL peut également être utilisé sur PC, en utilisant comme directive de compilation -DSMALL_GAME mais je ne vous le conseille pas, car c'est très inconfortable.

Bonne chance
M.A Software 2010.

📕 Description [en]

The player controls Johnny Jones, an archaeologist deformed by an Egyptian curse after desecrating the tomb of a Pharaoh. Since the main character is unarmed and only capable of walking and jumping, the goal is to carefully explore all the maze-like rooms of the Abu Simbel temple complex, each filled with dangerous enemies to be avoided and obstacles that must be navigated to reach the inner chambers.

With the Deluxe version of this remake has tried to be more faithful to the original, but at the same time add a better graphics quality and increase the resolution of the game. It has been ported to Java and GNU fully compilable version in other environments Linux, Mac, Wii and GP2X thank my friend Traperic.

Leeme.txt / Readme.txt :

===============================================
ABUSIMBEL PROFANATION DELUXE
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Hi all..

I present you an improved version of this game.

This time I wanted to be a little more faithful to the original, while improving the graphics, in size and quality, as well as sound and music ..

I hope you enjoy this game ..

There are a number of tricks:

During the game, type letter by letter and slowly: V I C T O R

Once typed, I will ask you a password
The available keys are:

• "MALIVES" -> Infinite Lives
• "MASUPER" -> Immunity
• "180174 " -> Appears on the indicated screen. Then with the cursors you position the Character and with RETURN you follow the game, you can also continue changing the screen with Left Shift or Right Shift.

The keys are:
• Left Cursor and Right Cursor: Movement.
• Cursor Up: Long Jump.
• Cursor Down: Short Jump.
• ESC: Abort.
• Page Up: Upload volume.
• Page Down: Decrease volume.
• CTRL + RETURN: Full screen or window.

The game is completely free and the sources are available from the web: http://www.masoftware.es
I'm not responsible for anything, heh, heh, I've done this for having fun and without any profit.
If you detect faults, please let me know.

Greetings to all and good luck with the game.

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Miguel Angel Jimenez Santana (M.A Software)
E-mail: masoftware@terra.es
Web: http://www.masoftware.es
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---------------- NOTES FOR COMPILATION

I have left 4 Makefile.*, Files for each of the systems where I have compiled the code.

To compile, it is necessary to have the following libraries:
-lSDL -lSDL_Image -ljpeg -lpng12 -lz -lSDL_gfx -lSDL_mixer -lvorbisidec

If you have them, the compilation is relatively simple ..

• For windows, I have left the file Profanation.dev, which is the project to compile with DEVCPP, in addition to the "dll" libraries that are needed for execution.

• For GP2X and Wii, the corresponding Makefiles are used, and it is very easy to compile if DEVKITPRO and DEVKITGP2X have been installed, I also leave the project files .pnproj to compile with these environments.

• Finally for Linux, simply use the corresponding Makefile.

There is a Data and Data.small directory, really it should always be called Data but we must take the one that is appropriate.
If you compile for GP2X, you have to use the Data.small renaming it as "Data" and in another case the original "Data", the difference is that the graphics are rescaled for a resolution of 320x240.
The SMALL can also be used on PC, using as compilation directive -DSMALL_GAME but I do not advise it, it is very uncomfortable.

Luck
M.A Software 2010.


Old-games.com:

Abu Simbel Profanation Deluxe is a superb fanmade remake of Dinamic's classic platformer for the Spectrum computer. You are Johnny Jones, avid adventurer who explores a forbidden Egyptian temple (perhaps inspired by a certain famous relative...) Your goal: reach the mortuary inside the temple and get rid of the powerful curse of Ramses II. Johnny Jones for some reason is a purple blob with eyes and legs, but his lack of hands is no obstacle in a game where only jumping and dodging are required to win.
(...)


Moby Games:

This open-source, freeware remake of the Spanish platform game from 1985 replaces the graphics and sounds with new enhanced assets, while maintaining the same unforgiving gameplay of the original. The player controls Johnny Jones, an archaeologist deformed by an Egyptian curse after desecrating the tomb of a Pharaoh. Since the main character is unarmed and only capable of walking and jumping, the goal is to carefully explore all the maze-like rooms of the Abu Simbel temple complex, each filled with dangerous enemies to be avoided and obstacles that must be navigated to reach the inner chambers.

Besides the regular binaries developed with Allegro libraries, a pure Java version is also available to theoretically run on anything that supports it. The game language can be set to English, Spanish, French and German.