ASD - Tower Defense - Le Bottin des Jeux Linux

ASD - Tower Defense

🗃️ Specifications

📰 Title: ASD - Tower Defense 🕹️ / 🛠️ Type: Game
🗃️ Genre: Strategy 🚦 Status: 05. Released
🏷️ Category: Strategy ➤ TD & DK ➤ Tower Defense 🌍️ Browser-based:
🔖 Tags: Strategy; Tower Defense; Action; Sandbox; Gun Customization; Casual 📦️ Package Name:
🐣️ Approx. start: 📦️ Arch:
🐤️ Latest: 2016-09-09 🍥️ On Deb repo:
📍️ Version: Latest : 2.0 Beta 4 / Dev : daba880 📦️ Deb:
🏛️ License type: FOSS/Libre 📦️ RPM:
🏛️ License: GPL-3 📦️ AppImage:
🏝️ Perspective: Third person 📦️ Snap:
👁️ Visual: 2D Top-Down 📦️ Flatpak/Athenaeum:
⏱️ Pacing: Turn-Based ⚙️ Generic bin.: ✓
👫️ Played: Single & Multi 📄️ Source: ✓
🎖️ This record: 5 stars 📱️ PDA support:
🎖️ Game design: 👫️ Contrib.: Goupil & Louis
🎰️ ID: 9535 🐛️ Created: 2011-06-18
🐜️ Updated: 2021-11-07

📖️ Summary

[fr]: Un jeu de défense de tours multiplateforme sans itinéraire fixe de l'IA. Les jeux de type "Défense de tours" sont nombreux mais dans la plupart d'entre eux, les créatures se déplacent selon un itinéraire immuable. Dans cette implémentation, le chemin n'est pas prédéfini, votre objectif sera stratégiquement d'empêcher les créatures d'atteindre votre château en les détournant vers un autre itinéraire grâce à des tours que vous disposez en chemin. [en]: An Open-Source and multi-platform Tower Defense Game. There are a large number of "Tower Defense" games but in most of them, creatures move on a fixed path. In this game there is no predefined path, you must slow the creatures strategically to prevent them from reaching your castle. To achieve this, the player can place the towers on the ground to force the creatures to move in another path. Thus the player can determine the path that the creatures will follow.

🎥️ Videos

🎥️ Trailer : (202xxx)

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💵 Commercial : (empty)

🍩️ Resources
[ASD - Tower Defense (Old backup / ancienne sauvegarde)]
🛠️ Technical informations
[Open Hub] [PCGamingWiki] [MobyGames]

🐘 Social
Devs (ASD - Tower Defense Team [fr] [en]) : [Site 1 2] [twitter] [YouTube] [Interview 1 2]
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🐝️ Related
[Wikipedia (Tower defense) [fr] [en]]
[JeuxLinux [fr]]

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Source of this Entry:

📕 Description [fr]

Un jeu de défense de tours multiplateforme, par la ASD - Tower Defense Team.
En Java.

ASD - Tower Defense est un jeu mono et multijoueur de défense de tours multiplateforme sans itinéraire fixe de l'IA.
Les jeux de type "Défense de tours" sont nombreux mais dans la plupart d'entre eux, les créatures se déplacent selon un itinéraire immuable.
Dans cette implémentation, le chemin n'est pas prédéfini, votre objectif sera stratégiquement d'empêcher les créatures d'atteindre votre château en les détournant vers un autre itinéraire grâce à des tours que vous disposez en chemin.

Extrait du fichier "aPropos_fr.html" :
"Ce jeu a fait l'objet de deux projets au sein d'une école d'ingénieurs Suisse. La première partie (v1.0) a été réalisée durant un cours d'Algorithmes et Structures de Données (d'où ASD). Ce dernier a été ensuite repris (v2.0) durant un cours de Génie Logiciel (GEN) pour intégrer un mode de jeu en réseau. Il a également été amélioré sur une flopée d'autres aspects notamment le moteur du jeu, l'interface graphique, le design, etc. Si ce projet vous intéresse, vous pouvez suivre son évolution via le site officiel : http://www.asd-td.com (...)".

ASD - Tower Defense Team :
Aurelien Da Campo - Project Manager v2.0
Lazhar Farjallah - Project Manager v1.0
Pierre-Dominique Putallaz
Romain Poulain

📕 Description [en]

ASD - Tower Defense

An Open-Source and multi-platform Tower Defense Game

Project history

This game has been the subject of two projects within an engineering school in Switzerland (heig-vd). The first part (v1.0) was conducted during a course of Algorithms and Data Structures (where ASD from French). This latter was then taken (v2.0) for a course in Software Engineering to integrate a network game mode. It has also been improved on a slew of other aspects including the game engine, the GUI, design, etc.

Why this Tower Defense is different than others ?

There are a large number of "Tower Defense" games but in most of them, creatures move on a fixed path. In this game there is no predefined path, you must slow the creatures strategically to prevent them from reaching your castle. To achieve this, the player can place the towers on the ground to force the creatures to move in another path. Thus the player can determine the path that the creatures will follow.

Why we create this project ?

This draft end of the semester is to create a fun application that implement algorithms and data structures studied during courses. We chose to create a variation of the game "Tower Defense" in which creatures move from point A to point B as an optimal path. The player's goal is to place towers to prevent these creatures to arrive at point B. The goal here was to create an application "tutorial" (it is an interactive software for learning knowledge) to be presented in future during this academic unit. This project will indeed show a real application using algorithms associated graphs (particularly research shortest path between two nodes, known as "Dijkstra's algorithm").

Credits

• Aurélien Da Campo
• Lazhar Farjallah
• Pierre-Dominique Putallaz
• Romain Poulain

🔍️ Test [fr]

💡️ Commentaires généraux:
L'un des auteurs (Aurélien Da Campo) a repris le flambeau. J'espère qu'il va poursuivre le projet.